10 redenen to ♥ de herfst

Autumn / Herfst - Kijk voor leuke vuurkorven, trendy vuurschalen of goedkope terrashaarden op www.vuurkorfwinkel. nl of www.zweedsefakkelonline.nl

Ja, het is weer zo ver: de herfst komt eraan. Precies op de dag dat ik dit artikel wilde plaatsen, kwam ook her herfstweer tevoorschijn na een lekkere nazomer (hoe toevallig!). Maar na een lange, warme zomer vind ik het ook altijd weer leuk om een ander seizoen te hebben. Misschien ben jij niet zo’n liefhebber van de herfst, daarom vandaag deze blogpost met redenen om van de herfst te houden!

1. Trendy accessoires

In de herfst kun je weer volop sjaaltjes, mutsjes en handschoenen dragen! Ik vind het heerlijk. Het zit lekker comfortabel en het staat ook nog eens leuk.

2. Truien en vesten uit de kast

Ook je truien en vesten die lagen te verstoffen in je kast mogen weer tevoorschijn komen. Net als de accessoires vind ik het heerlijk om deze weer te kunnen dragen en nieuwe combinaties te maken met de kleren en kettingen die ik al had.

Knit afghan pattern - knit blanket pattern - knitted patterns on Etsy, $4.59

3. Onder een dekentje op de bank

Dit is de reden waarom ik zo van de herfst hou. Ik heb thuis lekkere warme en zachte dekentjes op de bank liggen (we zijn nogal koukleumpjes bij ons thuis) en ’s avonds vind ik het heerlijk om weg te kruipen in een dekentje en mijn favoriete serie te kijken.

Bomen

4. De gekleurde bomen

Ook de natuur doet goed zijn best in de herfst. De bomen hebben alle mogelijke kleuren en zien er prachtig uit in de herfst. Een goede tip is dan ook om eens een lange wandeling door het bos te maken en te genieten van de natuur.

5. Lekker binnen blijven

Leuke uitjes in de zomer zijn natuurlijk super, maar ook lekker binnenblijven is heerlijk. Urenlang tv-kijken, een serie uitlezen in een paar dagen of creatief bezig zijn is ook heel leuk om te doen. En nu het toch veel regent en koud is…

Herfst #zoveel: kaarsjes! - Autumn / Herfst - Kijk voor leuke vuurkorven, trendy vuurschalen of goedkope terrashaarden op www.vuurkorfwinkel. nl of www.zweedsefakkelonline.nl

6. Gezelligheid in huis

Wat ik ook altijd heel leuk vind aan de herfst is dat het weer donkerder is ’s avonds, zodat je weer kaarsjes aan kunt steken. Geurkaarsjes of gewone kaarsjes, dat maakt niet uit, maar het ziet er altijd meteen een stuk gezelliger uit met kaarsjes aan. Maar kaarsjes zijn niet het enige wat je kunt doen, ook de rest van het huis versieren is een perfecte bezigheid voor de herfst.

DIY Halloween Decor : Pumpkin I could spray paint the buttons I already have black to do this for free!

7. Halloween

Een feest dat ook in de herfst valt is Halloween! Je kunt je weer verkleden en scary opmaken en het feest verder vieren zoals jij wil. Ik doe zelf heel weinig aan Halloween, maar als ik dan een klein feestje hou met mijn vriendinnen weet ik weer dat ik er veel meer aan zou moeten doen.

Een frisse start van het nieuwe jaar, dat willen we allemaal, vt wonen opruimagenda

8. Nieuw seizoen, frisse start

In de herfst begint ook het nieuwe studiejaar. Een nieuw jaar kan dan ook een frisse start zijn. Je kunt helemaal opnieuw beginnen, je hebt nog geen fouten gemaakt en je loopt nog niet achter. Ik heb dit weekend ook mijn kledingkast en kamer opgeruimd, dit helpt mij om er weer fris tegenaan te kunnen.

hete chocolademelk ...lekker

9. Je favoriete drankjes

De herfst is ook hét seizoen voor alle lekkere warme drankjes! Warme chocolademelk, grote mokken thee en welk ander warm drankje je ook maar lekker vind kunnen weer volop gedronken worden. Ik vind het heerlijk, want ik ben een echte theedrinker.

20 Fabulous Pinterest Pin-spired Projects {that you can DIY} - The Happy Housie

10. Nieuwe recepten en DIY’s

Nu de dagen toch korter worden en het minder aantrekkelijk wordt om naar buiten te gaan, heb je genoeg tijd om weer lekker creatief bezig te zijn. DIY’s op internet opzoeken en namaken of lekkere recepten uitproberen, ik ga het zeker doen deze herfst en daar word ik heel blij van :).

herfst - autumn - fall mood board #autumn #fall

Ik hoop dat je nu wat minder tegen de herfst opzien (of het nog leuker vinden dat het weer herfst is) en ik zou graag willen weten wat jij het leukst of minst leuk vind aan de herfst!

Geef een reactie

